lördag 18 oktober 2008

Livskamrater

Har haft världens gulligaste par som gäster idag, två äldre par i sextio års åldern. Åt en två- rätters, drack gott vin och satt och surrade i timmar om livet. De siskuterade om att idag dör de flesta karlarna tio år innan kvinnan. Om hur det skulle vara och mista sin livskamrat, funderade om de skulle kunna tänka sig att träffa en ny karl "Nä ingen skulle ju vara som du" sa hon och kramade om gubben sin. Så himla söta och fortfarande så kära i varandra efter så många år. De kunde inte förstå att folk nuförtoden hittar nya partners så fort efter en skilsmässa...
"Och gud vad jag saknar dig när ja är borta en vecka, men det går ju bra för jag vet ju att du finns kvar hemma och väntar på mig" sa en av gubbarna. Önskar att man får vara med om samma sak när man blir gammal. För de verkade ha så himla mysigt och trevligt, en weekend med gamla vänner och bara va och må bra. Men först måste man ju hitta denna någon som står ut med mig för den jag är...

Inga kommentarer: