lördag 14 november 2009

Udda

Udda handdukar och fula sängkläder är verkligen sånt ja stör mig på, det var ett dåligt ordval, men hur som haver jag blir så otroligt mycket gladare av att krypa ner och vakna i en säng med roliga sängkläder. Och har man två täcken ska ju givetvis påslakanen vara av samma sort!! Skulle kunna köpa nya varje dag! Gamla urtvättade och tråkiga är inget för mig...och att komma in på en toalett med sjuttio olika handdukar alla i olika färger, mönster och storlekar ger verkligen ett dåligt intryck. Om än det så vore nykaklat igår så skulle jag nog inte ens märka det, men en gammal lite halv sjaskig toa med rena, snygga matchande handdukar ger ju ett så otroligt mycket bättre intryck...Jag syftar nu inte på nå svin dyra handdukar med ett löjligt lite broderi på som man får punga ut flera hundra kronor extra för, det duger så gott med nå billig skit från Ikea för 10 kr styck, bara de är i samma/matchande färg... Ilandsproblem så det sjunger om det! Och vad bryr ni er om att jag tycker det? :) Kom bara på att tänka på det idag när jag vek tvätten, borde verkligen köpa det till min far i julklapp!

Och nu när ja ändå är igång med mina klagomål så undrar jag varför alla glutenfria bröd och grejer är så förbannat små!? Har ju halva hamburgaren utanför brödet och frallan är ju löljligt liten, ge mig STORA toast bröd tack. Inte har väl glutenallergiker mindre magar än andra!?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du gumman för en del är det viktigt att det passar i hop, medans andra tycker att det finns viktigare saker här i livet....tyvärr har du väll fått det av din moder...men kom i håg att andra måste ju få ha som dom vill;-)

Kram mamma

Anonym sa...

Det är ju tur att det finns folk som bryr sig som sina frallor mer än om andras förmodliga lycka och tur!
Köp kakel och handdukar och hjälp till i såna fall istället för att klaga som en 3:e klassens charterturist på en sjabbigt hotell i turkiet!
Tur att man slipper ha såna som dig hemma!
Hur gammal är du? Nå, kan inte vara så värst - om horisonten inte räcker över handdukar och toakakel!
Stackare....

Anonym sa...

Inte smart skrivet eller tänkt!!
Hur bort skämd är inte du?Tänk på att du förmodligen har sårat någon med ditt inlägg.Ta ansvar för din blogg!!!!!

Anonym sa...

Om man stör sig så mycket på bagateller så kanske det är dags att hitta eget, var tacksam

Anonym sa...

Ojdå det var "många" som störde sig på vad du tycker.... Konstigt dom klagar på att du klagar på små problem, men har man inte ganska små problem själv om man orkar störa sig på någon annans åsikter!? ;) Kram Emma

Anonym sa...

Tragiskt att "anonym" kommer med sådana på hopp och inte vågar stå för sina åsikter och underteckna med sitt namn!!/Anton Björk

Anonym sa...

ja tror nog du vet att det inte var smart eller snällt skrivet men det finns nog annat som ligger bakom....håller med Anton att anonym kan väll stå för sina komentarer med namn, lika väl som att du står för din blogg.
Och jag kan bara talaom för anonym mfl ATT JAG ÄLSKAR ATT HA DIG HEMMA!
fastän vi inte tycker lika om allt.
Och det är ju tydligen vi som missat något i uppfostran,förlåt för det min vän.

Kram mamma

Lycka till i ÅRE

ps.kommer att sakna dig, vet fler som kommer göra det.....

Anonym sa...

Okej, ber om ursäkt för anonym, första gången jag kommenterade på en blogg. Åsa heter jag och min åsikt om ditt utlåtande är fortfarende detsamma, Åsa hit eller dit!
Att din Mamma saknar och försvarar dig är Moderskärlek och ren genetik.
Men inte 17 kan man stödja och stärka en sådan hållning!
Hur mycket Mamma jag än är, sådant går helt enkelt inte!
Hälsningar Åsa Wesslén

Anonym sa...

är de här på riktigt eller är de nån som skämtar? man kan väl inte utifrån ens åsikt om matchande handdukar skriva såna påhopp om att man inte kan sakna eller försvara hon utan att det är moderskärlek bla bla bla vilket skitsnack. mvh johnny

jennie sa...

Den där åsa verkar inte ha alla indianer i kanoten / Jennie

Sandra Granström sa...

Ledsen att det blev ett sånt himla ståhej av dessa handdukar! Det var inte min mening! Men det här är MIN blogg och MINA åsikter, tankar, funderingar och reflektioner. Vi har alla olika intressen och prioriteringar. Jag kräver inte att ni som läser, vilket förövrigt är helt frivilligt(sluta läs om det inte passar), måste ha matchande handdukar! JAG är själv väldigt intresserad av inredning och sånt, sen hur andra har det hemma hos sig struntar väl jag i! Kanske uttryckte mig klumpigt ber så hemskt mycket om ursäkt...Ni får gärna ha sjuttio olika handdukar för min del...

Hur som haver så lovar jag att du slipper ha "såna som mig" hemma hos dig! Skulle aldrig falla mig in! Vill inte vara där jag inte känner mig välkommen...

Och jag ÄR jätte tacksam att jag får bo hemma trots att jag är hela 21 år gammal, men detta är ju bara tillfälligt i väntan på att få flytta ner till Åre. Hjälper mer än gärna till hemma om någon ber mig!

FÖRLÅT

Anonym sa...

Ja nu tycker jag vi lägger ner detta, det verkar som om det är fler som inte är så gammla med sina komentarer, men jag har aldrig försvarat mina barn när dom gjort fel....om du Åsa läser i första kommentaren från mig så skriver jag tydligt och klar att andra måste få ha som dom vill, det har inte någon med att göra.
Men jag tycker det är hårt av dig att skriva
"Tur att man slipper ha såna som dig hemma!" inte särskilt moget det heller........
och att hon är så bort skämd, du har aldrig ens träffat Sandra. Alla vet att hon är fruktansvärt omtänksam och väldigt hjälpsam. Det är helt rätt att komentaren var helt onödig om handukar och sängkläder, men att dömma ut någon totalt för det??????

Mamma Karin

Anonym sa...

Hej Karin och Sandra och de andra!
Jag tycker Sandra skriver fint att hon nog har förstått, att hon har gjort eller bättre sagt skrivit fel. Det är en stor gest och visar att hon har reflekterat.
Hoppas det håller i sig, för sånt kan slå tillbaka hårt och då gört det ont utan att man har anat att smällen kommer.
Det finns vissa värden här i livet vi som föräldrar är skyldiga att ge våra barn som present med på livets resa. Ödmjukhet, stolt och tacksamhet är nog några av de största. Kärlek, tolerans, respekt och acceptans dom andra stora. Tycker inte du det vore skönt, att känna att du lyckats med detta? Jag jobbar hårt varje dag med min dotter och hoppas verkligen att hon aldrig skriver fult om sin Pappas fru. Även om inte hon står längst uppe på min personliga hitlista, så är det dock en kvinna som finns i mitt barns liv och jag skulle aldrig vilja, att min dotter inte accepterar, tolererar eller respekterar henne. Om vi som Mammor lyckas med detta - har vi gjort ett bra jobb!
Nu lägger vi ner detta!
Sandra jag önskar dig en fin säsong i Åre och kakel och handdukar var allvarligt menat! Julen nalkas!
Hälsningar Åsa Wesslén