måndag 21 februari 2011

Helgen

Hoppsan, längesen de blev något skrivet här ser jag...

Fredagen kom Kim till Backis och pysslade med mig hela dagen :) Jon kom hem efter lunch och gjorde oss sällskap. Fick även besök av Lena. Skönt med en ledig fredag! Kvällen spenderade vi hos Emma och Anton med tacos och en svinigt god cheesecake, TV tittande och surr. Najs!

Lördagen var vi ner på byn och grattade Jonne på 25 års dagen. Sen blev det hem och göra sig i ordning för en kväll i Pite med Linn och Jimmy. Började med ett par vinglas och Cluedo innan vi begav oss till Valdinos för att äta en massa go mat, det här åt jag:

PARMA & ÄDELOST
Mild ädelost-toast serveras med parmaskinka och frisk äppelsallad

LAXFILÉ
Marinerad ugnsbakad lax serveras på en bädd av ruccola tillsammans med
mandelpotatis-puré smaksatt med kokosmjölk och lime

ZABAYONNE & MYNTA-BÄR
Myntamarinerade bär och frukter serveras med skummig zabayonne


Avslutade kvällen på Challenge. Mycket trevligt, många kända ansikten i farten :)
Så söndagen var jag väldigt trött i ögat, men tog oss i alla fall en promenad i solen till Linn och Jimmy för att hämta bilen och en till omgång Cluedo.

Blev bjudna på middag i Altergård och sen for vi hem och såg "Megamind", bra film! Avverkade några avsnitt av Landskampen, Mitt liv som Hellner och Solsidan så klart!!

Sammanfattning; en mycket trevlig helg! Synd bara att dagarna går så fort! Nu är det måndag IGEN(?) och dags att packa ihop mitt pick och pack och dra till Vidsel för jobb i em...suck.

Inga kommentarer: