tisdag 8 februari 2011

Tisdag...

Blev nästintill 60 timmar på jobbet förra veckan så det blev inte mycket till uppdatering här… Var på jobbet min vakna tid och sen var det raka spåret hem och lägga huvudet på kudden för att sen stiga upp klockan sex dagen efter och tillbaka till jobbet. Hann med att få håret fixat hos Maddis på torsdagen, hade ledigt mellan 15-18.30 så då färgade vi och klippte, eller rättare sagt rakade. Så nu är jag mörk igen och snaggad runt hela huvudet, har kvar längderna uppe på…svårt att förklara måste nog ses för att få en uppfattning…kanske bjuder på en bild senare…

Jobbade eftermiddag på fredagen så det var hopp i säng så fort jag kom till Backis, Jon sov redan hårt i soffan och pratade i sömnen när jag kom. Lördagen var vi en sväng på byn för att inhandla födelsedagspresent till Johnny och handla lite mat… Sen var Maddis och Joppe hos oss hela dagen, grabbarna skruvade skoter i garaget och jag städade och donade. Kvällen spenderade vi tillsammans i Luleå med middag på Thai Thai och bio ”Love and other drugs”, vi fick presentkort av morbror med familj i julklapp, så vi tackar dem för en trevlig kväll!

Söndagen gick vi en promenad, kikade in hos Joel på en kaffetår. Skottade och svettades som en gris. Sen var vi förbi och firade Joppe innan vi åt köttsoppa hos pappa och Kicki. Mumsis! Stannade hos Linn och Jimmy på vägen hem och blev kvar några timmar och spelade kort, sörplade kaffe, fikade och mös med Binna.

I går var jag ledig och fick trevligt sällskap av Emma och magen :) Blev en massa surr och en promenad. Har blivit så långt mellan varven vi träffas och snart är bebis här :D Biljardrummet och alkoven fick sig en rejäl städning också, nu återstår det bara för Jon att rensa högen som blev över och se vad som ska vara kvar och hur mycket som ska slängas! Alkoven som knappt gått att ta sig in i blev plötsligt mycket större efter att jag hängt upp kläder på galgar och lagt saker tillrätta på hyllor. Nu tar man sig både in och ut utan problem och utan att bli som en hårboll! Blev bjudna på middag hos Linn och Jimmy, har inte lagat mat på hela helgen. Lyx! Sen var jag en sväng till Pite på arbetsintervju... Resten av kvällen spenderades i soffan med en thekopp och film "Brothers".

Har blivit förkyld, nyser och snorar som en tok. Inte så trevligt när man pratar i telefon och nyser folk i örat :/ Hoppas att jag slipper få feber i alla fall!!

Inga kommentarer: