tisdag 22 september 2009

Eko

Ikväll har pappa varit här och hjälpt mig att skruva ner hyllor, laptop skåpen och dargit ur pluggar och fogat igen hål efter tavlor, tidningsställ och diverse grejer som hängt på mina väggar..."Du ska ju int ha sånt här..!" Mutter mutter...Han tycker inte att jag behöver hänga upp något på väggarna för jag bor ju ändå aldrig kvar så länge. Han har ju fått skruva x-antal skruvar åt mig genom åren! I Järpen, två lägenheter i Åre, i Lule och nu Älvsbyn...Undrar vars skruvdragarn ska nästa gång tro?? Kanske dags att införskaffa en egen och fixa det själv...?

Har hunnit tvätta mattor, överkast och kuddfodral i morse och det mesta är nerpackat. Ugnen och spisen är rengjord, frysen avfrostad så nu ska ja tömma det sista ur köket och ta tag i skåpar och luckor...Imorgon blir det en första sväng med släp och ut med möbler så imorgon kväll är det jag och trasan som hänger. Kvar blir nog bara jag, sängen, ekot och en kastrull till havregrynsgröten.

Har ju nästintill bott i lägenheten i ett år (!) så folk undrar om det inte känns tråkigt och flytta ut...ärligt talat Nej inte det minsta! För nu vet jag att andra äventyr närmar sig...har varit här alldeles för länge redan och nu räknar jag dagarna till nästa flytt! Vet inte riktigt varför jag inte finner någon ro här, men nu har jag i af gett det ett försök...

fredag bjuder jag på tårta och fika! Dock inte hos mig för på då är det förhoppningsvis tomt och städat här. Så ni är hjärtligt välkomna hem till far min istället!

1 kommentar:

Anonym sa...

blir tomt utan dig i norr

kram mamma