torsdag 3 september 2009

En ovanligt lång afton?

Har min klocka stannat eller har jag varit effektiv för en gångs skull? Cyklade hem från jobbet kvart över sex, förbi en första sväng på affären. Stötte ihop med Petter så hann surra lite med han innan ja inhandlade lite ingredienser till bakning, kom dock bara ihåg hälften av det jag behövde. Hem och kasta igång två tvättmaskiner, gjorde tre rulltårtor som sedan skulle läggas ihop med smörkräm mellan, hänga tvätt, cykla till Konsum och införskaffa det som sakndes. Göra sockerkaka, baka bröd, vika tvätt, byta sängkläder och nu har jag landat i soffan med nybakt fika och ett mjölkglas och klockan är bara 22.15 :) Yey! Bara en promenad som saknas...

Men blir inte riktigt klok på att baka glutenfritt, inget ser ju ut som det brukar göra...löst och kladdigt och smuligt och kontstigt...men ska väl lära mig tids nog. Övning ger färdighet va!? Imorgon ska ja då i af göra ett försök och göra myrstackar av min sockerkaka.

Sleep tight!

3 kommentarer:

karin sa...

Flitig brutta i kväll...eller är det rastlösheten som gör det....
så sockerkakan blev fjasko????
Kram mamma

ps. Tellesängen står ledig om du kommer:-)

Hanna sa...

Man vänjer sig nog efter ett tag! Nu är jag världelös på att baka med vanligt mjöl eftersom jag vant mig vid att allt ska ha en annan konsistens :D Himmel vilken effektiv kväll, älskar när man varit så duktig och sen kan sätta sig ner och vara nöjd med sig själv :) Hur blir det med lägenheten förresten? Visst var det en tjej och kollade på den? :) kramkram

Sandra Granström sa...

Nä sockerkakan blev riktigt god men gjorde den för att göra myrstackar :p

Jepp blir av med en 1 oktober låter det som :) så snart är det bäst att börja packa ihop och städa...