torsdag 8 oktober 2009

Åre

Kom hem från Åre imorse 05.36 med tåget... kändes som att jag kommit till en spökstad när jag kom fram i Åre onsdag morgon, snön låg vit på marken och fjällen, det mesta var stängt och såg knappt en människa. Men bageriet hade öppet från sju så jag satt där och mös med en thekopp och min bok tills affärerna öppnade och jag drog en repa på byn. Mättade magen med en hälsotallrik på järnvägscafét innan jag begav mig uppför backen för min intervju på Hyddan. Kändes otroligt skönt att vara i Åre igen, känns som hemma på något sätt. Trivs verkligen där! Promenerade förbi skolan och glasberget och kikade mot lägenheterna där vi bott. Oj oj vad många minnen som hoppade upp i huvudet! Sen inväntade jag bussen till Östersund för att åka in och äta middag med Therése. Bussen svängde in genom Järpen, fick nästan gåshud...passerade en massa hus där vi gjort en massa bus! Önskar verkligen att man kunde spola tillbaka tiden och göra om det igen!

Inga kommentarer: