tisdag 24 mars 2009

Ut med det gamla och in med det nya

Har fått svar på allergi proverna jag tog och det visade sig att jag är gluten allergiker!? :O Vem hade kunnat ana det? Så nu har jag plockat ut allt som innehåller gluten ur skafferiet så nu ekar det tomt förutom glutenfritt mjöl, musli, makaroner och lingiune som min snälla mor köpt åt mig idag, tack för det... så nu får systeryster lite att fylla upp deras skafferi med istället. Så från och med imorgon blir det glutenfri kost för fröken Granström. Det svåraste blir ju att komma ihåg och tänka efter vad jag får stoppa i mig, men det går ju fort att lära om sig...så peppar peppar nu är det bara hoppas att eksemen försvinner nu då... eller ja det lär de ju knappast göra men minska rejält i af! Hat beställt en kokbok för gluten allergiker också så ja kan börja om och fylla upp frysen med lite godsaker och lite mat...

Blir ju dessutom en gratis "bantar kur", kan ju inte stoppa i mig lika mycket skit på jobbet eftersom de glutenfria alternativ som vi har innhåller en massa choklad i stället som jag ju inte heller ska äta :)

1 kommentar:

Hanna sa...

välkommen till klubben :S blir du sugen på glutenfri pizza så finns det på mediterran i luleå..det är det jag saknat mest men som nu äntligen kommit till norrbotten :D