söndag 13 december 2009

Tredje advent

Ja nu har det gått en vecka sen jag kom ner hit till södern...vad har jag haft för mig? Jaaa umgåtts en massa med min kära vän Elin, vi har sprungit på affärer i jakt på en jacka till fröken, fikat, sett film, surrat, promenerat, sett Världscup tävlingarna, gått på julmarknad... Och så har jag jobbat tre kvällar på Holiday. Alla åkare och sponsorer och grejer har varit och ätit hela helgen...Men är glad att jag får börja på Stormköket på fredag. Är så himla jobbigt med så mycket personal på Holiday, får ingen ordning på nåt.

Idag är det ju tametusan tredje advent!? Har noll och ingen julkänsla alls, trots att vi fick träffa tomten och allt igår på marknaden. Ska i af på julkonsert ikväll i Undersåkers kyrka med Elin och hennes mor så då kanske man får lite julkänsla i af. Men lite mera snö krävs ju också!

Om tio dagar kommer min mor ner för att fira jul med mig på tu man hand, blir en annorlunda jul men ack så mysigt vi ska ha :)

Inga kommentarer: