onsdag 29 september 2010

Min födelsedag

Vaknade av att en mysig kille kröp ner i sängen och gav mig en kram, låg och surrade och mös en stund men sen blev jag uppkörd ur sängen för att annars skulle vi inte hinna sa Jon... Och inte sa han vad vi skulle göra, vi ska iväg en sväng...?? Blev serverad frukost och sen in i bilen. Hamnade i Lule och parkerade i södra hamn...sen gick vi in mot stan och så stannade han utanför Hägglunds och talade om att vi skulle in där för att jag skulle få nya pjäxor! :D Vilken kille! Inte riktigt klok! Så nu står ett par nya fina pjuckor hemma och väntar på att få bli använda.

När vi kom hem till Vidsel igen kom mormor, morfar, farmor, Patrik och Elina förbi och fikade. Blev bjuden på middag hos mormor och morfar och sen var det bara att bege sig tillbaka på jobbet...

Jobbarveckan kändes grymt dryg men nu känns det som att den lediga bara flyger iväg! Måndag sov jag till ett, sen städa, packa och dra till Backis. Middag, promenad och soffmys. Igår var jag ute i solen från 12-16 och tog bort allt gräs och all mossa mellan plattorna. Fick sällskap av Roffe som låg och spann i mitt knä. Vilket underbart väder! Sen kom Jon hem gjorde mat, for och tog upp båten och medan han tvättade av den bar jag in utemöblerna. Hälsade på i Altergård och drack en massa kaffe och surrade, kikade in hos Linn och Jimmy på hemvägen och tittade på allt hon målat. Kommer bli kanon fint!

Imorgon blir det Ikea med Linn och Lena :) Fredag personalfest på havsbadet med övernattning, lördag blir det middag, öl, och poker hos Linn och Jimmy...

Inga kommentarer: