söndag 1 maj 2011

Härliga vår

Här har det minsann inte skrivits många rader på länge...

Vecka 16 spenderade vi i Bäverholmen så då var det både data och TV fritt. Långa härliga dagar ute i solen med god mat och trevligt sällskap. Bara vara ute och må och njuta av den vackra naturen. Det är verkligen något av det bästa som finns att få vara uppi fjälls! Lika vackert sommar som vinter!

Och när vi kom hem därifrån var morbror med familj från Kumla hemma och hälsade på så hann få några fina soliga dagar med dem också! Är alldeles för sällan vi ses, jag har inte varit ner och hälsat på dem sen jag bodde där andra året på gymnasiet när jag gjorde min praktik i Örebro. Skämmes! Måste årgärda det till hösten med en tåg resa ner till dem...!

Och sen har bara den här veckan rusat förbi med jobb och annat. Var ledig torsdag så då var jag ute och röjde hos Jon. Från kl.9-14 var jag ute...slet lös de förskräckliga bladen som växer i slänten och som sprider sig överallt, rensade allt dött och vilsna buskar som spridit sig, krattade och grävde, tog fram utemöblerna... köksfönstrena är numera putsade och sommargardinerna, nya kuddarna och matta är nu också plats :) less på det svarta och färglösa så nu är det färg glatt värre :)Bjöd mormor och morfar på middag, svamprisotto och ugnsbakad lax. Måste ju passa på innan de åker till Dalarna.

Valborgsfirandet blev väldigt lugnt, jag har jobbat helg 7-19 varje dag. Halva Vidsel kom till mamma vid åtta snåret, så fick kramas och prata med kära vänner i af :)Och så fick jag se nyaste tillskottet Isa. Så himla söt! Blev en snabb sväng till Rikard för att surra med lite folk. Är ju så sällan man får träffa alla så där på en gång så man måste ju passa på. Men sen for jag och Kim hem i värmen och drack the och surrade i stället.

Snart bär det av till Backis, är ledig imorgon. Hoppas på bra väder så jag kan fortsätta härja med bladen i slänten på förmiddagen. Lunchdejt med Emma och Sixten står på schemat med tillverkning av bröllopsinbjudningar :) har ju inte sett lilleman på två veckor nu! :o Ryktet säger att han börjat vända på sig och ler som aldrig förr :)Älskade charmtroll!

Inga kommentarer: