måndag 9 maj 2011

Helgen

Har varit ensam i Backis i helgen, Jon har varit i Stockholm hela helgen hos Dave.

Så fredags kvällen spenderade jag med kaffe och kortspel hos Linn och Jimmy. Och film till sena natten.

Lördag sken solen så jag tillbringade hela dagen ute med mera trådgårdsarbete, löven tycks aldrig ta slut! Sprutade mina stora koservburkar vita, blev bra. Firade pappsens födelsedag på byn med grillat, mums! Fick sen sällskap hem med Jennie, såg en film och surrade tills ögonen trillade igen.

Söndagen planterade jag örterna i de vita konservburkarna, de får stå inne än så länge så de inte fryser ihjäl nån natt...men sen ska de få komma ut och få solens ljus... så nu återstår det och se hur länge vi lyckas hålla dem vid liv. Jag är värdelös med blommor! Hämtade Jon på Kallax klockan tre, hälsade på Elina och Patrik en sväng. Där bjöds det på smarrig cheescake, kaffe och film :)

Idag har jag varit ute och krattat ett par timmar men det blåser nå så hemskt så nu har jag gett upp! Ska göra mig nå lunch och sen bär det av till jobbet...

Inga kommentarer: