onsdag 10 december 2008

JAG

Ibland är jag tusen färger, ibland är jag svart och vit. Jag är full av självförtroende, men jagad av dålig självkänsla. Jag har många svar, men jag har ännu fler frågor. Jag gillar att vara för mig själv, jag hatar att vara ensam. Jag är på topp och jag är på botten. Jag är inte säker på vem jag är..!?

Jag älskar: min familj, mina vänner, snö, sol, vatten, att mysa med tända ljus, resa, tänka tillbaka på tiden i Åre, natur, barn, att göra någon glad, att vara kreativ, en god kopp the och en omgång chicago, ljusa sommarnätter, lata morgonar i pyjamas, marknader, pyssla, inredning, Asien med sin vackra natur, fängslande historia och vänliga människor, scrappa, titta på gamla kort och minnas, musik som får mig att svänga de lurviga, krypa upp i soffan och läsa en bra bok, gå barfota på en sandstrand, äta god mat, baka, köra skoter över snötäckta isar, ärliga människor, äta ost, liggga på ett renskinn i grobban uppi fjälls och sola, Alperna, skratta så att tårarna sprutar, ta en lång promenad och låta tankarna vila, dricka kaffe hos farfar och farmor och lyssna på deras prat, möta nya människor, upptäcka nya platser, komma hem och höra pitmåle och känna mig riktigt hemma, för en stund...

Jag hatar: att inte kunna sova på natten, ligga vaken och fundera, att inte finna ro någonstans. Att inte kunna prata om allt, hålla allt inne för mig själv. Att inte klara av saker själv, att ge upp. Att inse att jag aldrig kommer få svar på alla mina frågor. Att krypa ner ensam i min säng på kvällen...

Inga kommentarer: