söndag 14 december 2008

Tredje advent

Jahapp och så var den helgen över, mycket ovärd helg...Jobbade till 22.30 fredag kväll, slocknade på soffan så fort jag kom hem. Jobbade 11-15 i lördags sen var det bara hem och duscha och fara tillbaka på jobbet för personalfest...kom hem kring elva, såg lite Prison Break och somnade på soffan igen. Men idag har jag hunnit med desto mer :) Jag och Emma har scrappat lite, jag har tvättat, druckit glögg och fikat när Elina och Patrik kom. Och i tron att Amanda kanske skulle hinna hem och ha lilla jul med oss spelade vi Alfapet men ingen Amanda dök upp så vi öppnade klappar utan henne. Fick jättefina gröna ljuslyktor, the och ett sött litet fat i form av en thekanna som man ska lägga thepåsarna på, tack och bock! Trevligt att umgås med de en stund i af, händer ju inte alltför ofta nuförtiden. Och nu har ja städat garderoberna, snabb dammtorkat, dammsugit och plockat och grejjat. Var riktigt dammigt och jävligt...

Har länge grubblat över vad jag skulle vilja jobba med egentligen...det enda jag kommit fram till är att jag skulle vilja ha ett 7-16 jobb, mån till fre, inga helger eller sena kvällar. Bra betalt och nåt ja trivs med...så att man skulle få lite ordning och reda på dagarna...men vad sjutton skulle det vara!? Några förslag? Less på dåliga arbetstider och dåligt betalt..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska ju absolut bli ekonom och jobba med mig!!

Anonym sa...

norge sandorrf juhhhhh