torsdag 10 november 2011

Julklappar

Ja det börjar väl vara hög tid att börja klura på lite julklappar. Vet vad jag ska köpa till Johnny :) Brukar vara klurigast med han men såg en grej jag gillade och den första jag kom att tänka på var han... Måste bara höra med systeryster om hon tror att föremålet kommer att nyttjas.

Idag ska vi en sväng på Åhlens och köpa lite juldekoration till jobbet, började med julmenyn igår. Måste säga att jag är inte det minsta sugen på norsk julmat! Lutefisk, pinnekött, rakefisk (typ surströmming), jultallrik med biffar, korv och griskött, rödkål... Fast vi har två rätter som lockar; pepparbiff av häst och hjortroncreme till dessert... Hade ett sällskap igår med norska ungdomar som var så glada när de kom in för att det luktade jul!? Det luktade pinnekött och rakefisk (läs ullkofta och surströming), jag får inte minsta koppling till julen av det! Men det positiva i kråksången är ju att jag inte kommer att vara less på den svenska julmaten när jag kommer hem :)

Inga kommentarer: