måndag 7 november 2011

Måndag

Jag hinner inte rikitgt med, dagarna bara susar förbi! Snart är jag hemma :)

Hade minst sagt häcken full i fredags, full restaurang uppe plus 15 pers i källaren och ensam i servisen. Tur att jag har snälla killar i köket som bar ut en massa mat, hällde upp öl och blandade Irish coffee...Var inte färdig förrän vid två och när jag stannade upp kände jag hungern gräva så det blev ett kebab stopp på vägen hem. Saknar den "svenska kebaben", här är det bara en massa köttklumpar med pepparkakskryddor *blä*. Men kebaben på spett är helt okej...

Var ledig på lördagen men jag sov bort halva dagen :/ Såg film och slöade... Lagade middag med Elin, spenatlasagne med chevre och en massa annat gott. Såg ett avsnitt av Så mycket bättre, saknar förra säsongens härliga gäng! Vi såg även Jag saknar dig och den var väl ingen höjdare. Gripande handling men skådisarna var jag inte så imponerad av!

Igår gjorde jag en laddning med köttfärsbiffar med örter och rostade rotsaker innan de var dags för jobb... Hade 13 gäster trots att det var söndag :) De senaste veckorna har det varit stendött! Men hann i alla fall göra färdigt vinmenyerna så nu är jag redo för starten av julmaten imorgon. Veckorapporten är skriven, tipsen utdelad, timmarna på de anställda är inskickade...bara inventeringen kvar...

Men idag är jag ledig och om en stund drar jag till Ikea med Matilda. Sen ska vi träna en sväng innan det blir paltkok till hela gänget! Känns lite jobbigt att de bjudit in så många för jag har aldrig kokat palt själv! Så vi får väl se om vi slutar på pizzerian på hörnet :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas paltkoket gick bra och att gästerna uppskattade pakten :-) och att det inte blev så många påsar hem från Ikea;-) kram

Kajsa sa...

Jag minns hur jag hatade att göra Irish Coffee när man var stressad. Tar ju sån tid!

Sandra Granström sa...

Ja jag skulle gärna plocka bort den från menyn! Men det är ju faktiskt rätt gott :)