tisdag 9 mars 2010

Mormor

Mormor och morfar uppi Telle påsken -05

Sitter som vanligt och ser på Halv åtta hos mig, en massa god mat och dessutom extra kul att få se hur de bor. Förra veckan var det härifrån Åre, den ena kvinnan bodde i Duved. Visade sig vara huset bredvid där jag bor, min ingång på baksidan skymtade förbi i ett klipp :) Men var inte det jag skulle komma fram till... Idag är det en tant på 80(!?) bast som ska bjuda på middag, hon hade skaffat bärbar dator för två år sen och hade mobilt bredband och hela köret. Hon hade gjort julkort till sina vänninor i photoshop och klippt in sitt eget huvud på en ängel :D Så söt tant! Fick plötsligt en sån längtan efter min kära mormor! Hade hon inte befunnit sig på Cypern hade jag ringt och surrat med na men får nog ta till penna och papper och sända henne några rader...




Inga kommentarer: