söndag 13 mars 2011

Vars tog solen vägen??

Vaknade halv åtta i går av solen som lös, pallrade mig upp, klädde på mig och käkade frulle. Sugen på att åka skidor men min andra hälft var inte alls lika sugen på att kliva upp ur sängen så det blev en promenad i solen istället. Han sov fortfarande när jag var tillbaka så då drog jag till Norrfjärden och hämtade mina nya fina röda byxor och handlade lite. Sen fick vi sällskap av Thor, Lena, Linn och hundarna. Gjorde oss en solgrop och njöt av värmen! Kändes som att man var uppi fjälls, bara renskinnet som fattades. Stekte hamburgare och gjorde klämm mackor till lunch ute vid eldstaden. Begriper inte vad det är som gör att det är så mycket godare att äta ute!?

Sen somnade Jon på soffan och jag bakade bullar, sommarkaka och chokladbollar. Hann till och med duscha, fixa håret och börja med sushin innan han vaknade :) Sömntuta... Blev middag framför TVn och sen en skräckis.

Har nu klivit upp och konstaterat att det vackra vädret är borta :'( Nu vräker det ner snö istället...Så blir inge Kkåbban idag heller... Får väl he mig ut på en promenix i af...

Sen hoppas jag på en sväng ner på byn och gosa med Sixten och surra med hans mor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du gumman Vidsel är inte helt fel ;-) sol hela dagen
Kram mamma