lördag 8 januari 2011

Caffitaly kapslar

Jag har googlat runt för att hitta bästa sidan med kaffe kapslar till våran C3 maskin, jämfört priser och utbud. Fanns inte så mycket omdömen och hjälp att hitta men har nu efter en stunds sökande och klickande kommit fram till att de tre bästa sidorna är:

delico.se
DeliCo har klart bästa priset på Löfbergs lila caffitaly kapslar, där kan man få kapslar för endast 2,90kr/st! Men då måste man köpa ett 80-pack. Annars tar de 3,20kr/st vilket ändå är ett bra pris. Fraktfritt över 500kr. De hade även tre olika kaffesorter från märket Tchibo också men de kostar 1kr mer per styck...Och de har vi inte smakat.

netonnet.se
De har också kapslar för endast 2,90kr/styck. Men de har bara två sorter av märket Scandinavian Standard Caffitalyn att välja på. Lite trist när man inte ha blandade sorter...

newhome.se
Har största utbudet, flera märken och sorter att välja bland. Har både espresso, kaffe, choklad och the kapslar. Finns mix lådor för att pröva sig fram och då blir priset 3,50kr/kopp. De säljer Löfbergs Lila 3,75kr/st, Scandinavian Standard Caffitaly 3,25kr/st och Caffé Cagliani 3,50kr/st. De har även Espressokapsel Chicco Doro som är ett Fair Trade kaffe.

Vi har bara druckit Löfbergs Lilas kapslar och hittat några favoriter där, men jag är sugen på att beställa hem en mixlåda för att testa fler märken och så är jag nyfiken på hur chokladen smakar! The har jag inte tänkt köpa, har så mycket goda lösviktsthér(?) hemma nu! :)

3 kommentarer:

cornelia sa...

Har du beställd mixlåda? Det är bra att börja med den. Jag dricker ju enbart origianl Caffitaly och Chicco d'Oro. Löfberg tycker jag inte smakar nåt, men jag är ju kräsen då jag är halv italiensk. Roligt att ge poäng till de olika och sen bestämma sig vilka man gillar bäst.
Tack för ditt inlägg, kul att läsa att andra har det precis som jag, på jakt efter det bästa priset.
Ciao
Cornelia

Anonym sa...

Har testat plopp, center och cloetta vanlig choklad, måste nog säga att normal choklad är bäst, de andra var lite för sött för min smak

Emma sa...

Har du testat kapselshop.se? De har också mixpack, fast de går i brevlådan vilket är rätt smidigt...