tisdag 23 februari 2010

En sån dag

Tempen visade -33.3 imorse när jag vaknade, misstänkte att det även denna dag inte skulle bli något jobb. Och mycket riktigt ringde Mathias och sa att de var för kallt men att han skulle höra av sig om det blev någon förändring. Vek lite tvätt och grejade och kröp sen ner under täcket i soffan och hann se lite av Monty Python Holy Grail innan Mathias ringde igen och ångrade sig. "Det är bara -21 här uppe så du kan komma men de är ingen brådska" Tog skidbussen 09.00 till Åre för att byta till en annan buss och åka tillbaka halva vägen till Rödkullen för att ta släpliften upp och sen staka mig fram 1.5km på platten för att ta mig till gondolen och upp på toppen. Puh vad jobbigt, snuvan och hostan blev inte bättre! Vi tog de rätt lugnt, förberedde inte så mycket mat pga av vädret men PANG så small det till och hela stället var fullt av hungriga människor! Fullt ös medvetslös, vi var bara tre som jobbade och fan va vi jobbade! Lyckades få förstärkning i sista sekund innan allt porslin var slut. Men brudarna var i backen så de fick jobba i långkallingar,skidstrumpor och lånade skor :D Vilken syn! Innan vi stängde hade i princip allt tagit slut: mat, fika, godis, rom och till och med cognacen :) Bara hoppas på att de lyckas få upp våra varor imorgon!!

Nu ska jag kasta mig i soffan och inte göra någonting mera ikväll!

Inga kommentarer: