onsdag 10 november 2010

Lång ledigt

19:32
Fick mitt nya schema mailat igår och jag börjar inte jobba förrän onsdag nästa vecka, skönt :) Och dessutom jobbar jag bara två dagar så det blir långhelg med en Ikea tur med syster för att handla till sallis :) SÅ kul att hon nu törs satsa och öppna eget! Kämpa på kära syster yster, kommer bli kanon! Och vi ska göra så fint där inne. Rackarns otur att vi inte kan hitta på något jobb åt mig där, kanske skulle jag kunna ta anställning som assistent och svara i telefon, koka kaffe, baka gott fikabröd och städa :D

Har spenderat dagen i Älvsbyn, först solning och sen fika med Amanda och Jennie. Sen blev det en sväng på byn och kika på tapeter och golv innan vi strandade i soffan. Snön yrde så vi skippade promenaden, mysigare att sitta inne och titta ut. Var inge trevligt att köra tillbaka till Backis i all snörök! Tycker inte om att köra bil på vintern, kunde jag skulle jag ställa bort den vintertid och gå och åka buss istället. Så skönt att slippa komma ut till en kall snötäckt bil med en massa envis is på rutorna. Och en ruta som immar igen totalt. Men här uppe i skogarna är det ju dåligt med bussförbindelser.

Thor, Lena och Linn har ätit middag här med oss och det blev högljudda diskussioner om att folk som kör som sniglar ska hålla sig borta från vägarna. Tjejerna mot karlarna... Vi höll inte riktigt med deras resonemang...

Nej nu ska jag ta och göra nå skorpor!

Inga kommentarer: