måndag 20 december 2010

Helgen

Fredagen började mindre bra, all denna underbara snö som fallit gjorde att jag inte tog mig mer än några meter från uppfarten innan jag satt fast. Var bara jag och Jens hemma så jag skottade bort all snö kring bilen och fick sen hjälp av Jens att ta mig lös genom att sätta honom på bakluckan och lägga en matta på marken :)Efter jobbet styrde jag volvon i snöröken till Älvsbyn för sista ljusbehandlingen! Hurra!

När jag kom till Jon hade det snöat och drevat MASSOR, såg inte ens hans spår i snön från huset ner till parkeringen. Så pulsade mig in genom snön, snön gick ovanför knäna. Tog på mig bättre skor och varmare kläder och sen skottades det för fullt, fick hjälp av Jon när han kom hem. Kvällen spenderades med Linn och Jimmy med spel och fika.

Lördagen sov vi länge som vanligt, blev väckt av Anders som kom på besök med skoter. Jon knogade på i garaget under eftermiddagen och jag låg inne och läste :) På kvällen var vi på byn hos Amanda och Johnny och spelade spel och drack glögg med Linn, Emma, Anton och Joel. Myche trevligt! Åt julskinka till vickning, mums!

Söndagen hade vi tänkt fara till Kåbdalis, ställde väckarn, kopplade bilen, gjorde frukost och väckte Jon. Men när vi sen tittade på vädret var det -19 där så vi slutade ut det och sov en stund till på soffan. Gick en promenad men snäggade och drog kallt som attans så den blev inte så lång. Thor och Lena var förbi och fikade och lämnade julklappar åt mig, tack! :) Blev bjudna på middag hos dem och sen blev det två Star Wars filmer...

Idag har jag varit upp till farfar och farmor och lämnat deras julklappar och sagt god jul, hinner inte se dem nå mer innan vi far till Lycksele…måste erkänna att jag inte har någon vidare julkänsla ännu :(

Inga kommentarer: