onsdag 5 oktober 2011

Mutor

Ja jisses, hade som bestämt mig för att säga upp mig och ta ett heltidsjobb på samma ställe som Matilda jobbar på. Skulle dit och provjobba ikväll men så blir inte fallet.

De hade möte på mitt jobb igår med hela styrelsen och båda ägarna var på plats. Och de hade hört så mycket bra om mig och överöste mig med beröm och undrade vad de skulle göra för att få behålla mig och de tog upp tjänsten som restaurangchef igen. Frågade vad jag ville ha i månadslön... men vi hann inte längre innan vi blev avbrutna av gäster som ville äta. Pustade ut och undrade hur i hela friden jag skulle lösa detta... Jag är verkligen inte van att få så mycket beröm över mitt arbete och inte ett öre extra för allt jag ställt upp på tidigare, så har lite svårt för att ta till mig det och ställa krav.

Men efter stängningen när jag hade räknat kassan så hade de pratat färdigt och erbjöd mig tjänsten på heltid med en månadslön som jag aldrig vågat fråga om! Så har veckan ut att bestämma mig. Känns som att det är ett erbjudande som inte går att tacka nej till. Så jag blir kvar där så länge, avtalet blir från den 20 okt -20 dec till att börja med men de önskar att jag stannar hela nästa år också... Ska ju tillbaka till Oslo efter jul men som jag känner just nu blir det nog flytt hemöver till sommaren!

Inga kommentarer: