fredag 15 oktober 2010

Fredag

11:13
Blev glad när ja vaknade och såg att solen sken, men mindre glad när jag kom på att jag fortfarande har sommardäck på bilen. Jag har absolut inget emot snön, älskar vintern! Men hade ju faktiskt tänkt fara ner på byn och hälsa på Emma och handla lite... måste ha tyg till en kappa i köket, anmäla mig som vikarie på dagis, prata med arbetsförmedlingen, handla nå go mat till kvällen och så har jag varit sugen på ost heeela veckan så hade tänkt köpa en massa goda ostar och frossa i men icke.

Igår kom mamma & Inge och Thor & Lena och åt hos oss. Jon gjorde sushi, mums! Jag agerade bara assistent, är inte så hemma i sushi branschen. Måste ju erkänna att det är riktigt gott! Har inte vågat testa förut och påstått att de där algbladen smakat skit men Jon gjorde ju sushi åt mig i Åre och lyckades omvända mig :) Efterrätten gjorde jag, vit chokladmousse med hallon...

Jaaa vad skulle jag då ha gjort idag?? Blir väl den dagliga promenaden och sen får jag väl läsa en bok eller nå...

Inga kommentarer: