söndag 24 oktober 2010

Glasbruket



Glasbruket av Arnaldur Indridason
En deckare av en isländsk författare, än en gång är det mormor som rekommenderat denna bok. Hon är ju en stor bokmal och hinner läsa det mesta, minnns att hon tipsat mig om denna författare för länge sen. Men eftersom jag inte läser i närheten så många böcker som henne har jag inte läst den förrän nu. Så nu har jag en ny deckarserie att se fram emot! Har ju lyssnat på den under nätterna på jobbet och där ett tag var den så spännande att jag vart lite mörkrädd i min ensamhet! Men den var i alla fall mycket bra.

Men när det gäller deckare och kriminalromaner finns det ju ingen som slår mina favoriter Roslund & Hellström som delvis bygger på fakta från samhället. Första boken i serien heter Odjuret. Böckerna är rätt otäcka emellanåt, man blir berörd och får sig en och annan tankeställare. Läs om ni inte läst dem!! Hur går det för dig Emma? ;p

1 kommentar:

Emma Wesslén sa...

Vet att det inte var mig Emma du menade, men jag har också läst Roslund&Hellström.
SÅ HIMLA BRA! Helt klart mina favvisar :)