lördag 17 september 2011

03:31
Nu har jag landat hemma i sängen efter en arbetsdag med fullt ös, slutade 00:45 men blev kvar med kockarna och drack ett par öl och surrade. Jag har som vanligt serverat ensam, brukar ju vara väldigt lugnt men idag har det droppat in folk hela kvällen. Har sålt en massa 3-rätters menyer och Akvavitt och det har rullat in bra med dricks, synd att jag inte får behålla den själv för då hade jag gått hem 1450 nok rikare :)

Måste erkänna att jag trivs riktigt bra i storstan, har aldrig känt mig rädd när jag går hem sent. Det är alltid en massa folk ute, nu när jag gick hem klockan tre är det lika mycket folk på gatorna som en vanlig förmiddag. Och i den läskiga vägtunneln ligger en brandstation så där finns hjälpen alltid nära till hands :)

2 kommentarer:

Elina sa...

Trevligt med dricks, lite skillnad mot hotellet:)

Sandra Granström sa...

Ohh ja! Alltid härligt att få in lite cash som man inte räknat med och kan göra vad man vill med :)