fredag 23 september 2011

Cykel

Igår "firades" höstdagjämningen här i Oslo genom att släcka ner belysningen längs älven och så hade de tänt marschaller längs hela promenad stråket. Så jag och Camilla var dit en sväng, mysigt med lite live musik efter vägen också. Sen gick vi förbi en snabbis på mitt jobb och där utanför stod en av våra stammisar och surrade med kocken. De tyckte att jag skulle prova hans cykel!? "En sån här skulle du ha när du ska ta ta dig till jobbet varje dag" Ehh ja jag har sett en cykel förut varför skulle jag bli imponerad av den liksom? Men det visade ju sig att det var en elcykel så jag tog en provtur och jäklar vad det gick undan och himla lätt i uppförsbacken. Vilken grej! Skulle lätt köpa en om jag bodde i en storstad!!

Är ju väldigt poppis med Buddy elbilar här också, rackarns praktiskt när man ska parkera men jag skulle inte vilja krocka med en sån!!

Inga kommentarer: