lördag 24 september 2011

Film

Det har blivit en hel del film tittande i brist på annat att göra, jag har ju sett alla säsonger av Sons of Anarchy nu :( Så dela gärna med er av era film tips till mig!!



The last song
Jisses som jag grinade, en riktigt snyftfilm! Och började längta nå så hemskt efter min pappa! Är ju egentligen en riktigt förutsägbar och klyschig film men jag kan inte låta bli att tycka om den!


The Killing Fields
En gammal film från -84 som handlar om eländet i Kambodja, klart sevärd! Men jag trodde att man skulle få se mer av som hände i Tuol Sleng fängelset, besökte det när vi var i Kambodja. Usch vilka hemska människor det finns här i världen!


Imorgon när kriget kom
En av mina absoluta favoritböcker, älskar den serien av John Marsden. Var först lite tveksam till om jag skulle se filmen. Ville inte förstöra så bra böcker. Men måste säga att den var över förväntan! Stämde ganska bra överens av min bild av helvetet och miljöerna runt omkring. Ska bli spännande att se fortsättningen, för det måste väl bli en uppföljare!?



Hachiko - A dog's story
Måste säga att jag blev lite besviken på den här filmen. Har hört så mycket bra om den, så den ser jag inte igen...



The Adjustment Bureau
Hade ingen aning om vad filmen skulle handla om men den var riktigt bra. Se den vettja :)

1 kommentar:

jennie sa...

viste inte att imorgon när kriget kom fanns som film ! :D Den måste jag verkligen se !