fredag 2 september 2011

Oslo

Ja nu är jag framme i Oslo, landade 16:30 igår. Tog bussen in till centralen där Elin kom och mötte upp mig. Inhandlade ett kort till t-banan, trikken, buss och båtarna så nu kan ja åka vart ja vill. Men är inte säkert att jag hittar hem igen :) Så jag har använt apostlahästarna idag! Hade lite problem att hitta tillbaka till centralen för att sedan hitta skatteverket, gick gata upp och gata ner utan resultat. Men sen fick jag hjälp av Johan och tur var väl det, för det var inte bara en blankett att välja bland! Och fyra olika nummerlappssystem :)Så nu har jag i alla fall ansökt om skattekort och börjat söka jobb. Har skrivit ansökningar hela kvällen lång. Ska besöka alla bemanningsföretag på måndag, tvivlar på att de har öppet imorgon... Måste även undersöka vilket telefonbolag som är bästa alternativet så att ni kan ringa mig...

Har packat upp alla väskor och börjat komma i ordning... men börjar redan få lite panik utan jobb...

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är så spännande att få följa med dig på dina resor Sandra! :) Hoppas att allt nu går som på räls med pappersarbete och jobbsökande :)

Försökte hitta den där sidan där det var samlat massa jobb, bostäder osv men hittar den inte..Hittade dock den här: http://www.jobbaioslo.se , kanske kan vara till någon hjälp :)

Sv: Haha, vi verkar vara några åttiotalsbarn som haft såna där :D

kram

Sandra Granström sa...

Tack för tipset, ska kolla in den :)